1906-ban jelent meg első autójuk Rolls-Royce márkanév alatt, a Silver Ghost. Még ebben az évben a világ legjobb autójává választották az Ezüst Szellemet, ezzel elindult a cég sikertörténete. Az angol kormánynak eleget téve nem sokkal később elkezdtek repülőgép-hajtóműveket gyártani. A Derby székhelyű vállalat ezáltal óriáscéggé vált, a 40-es évekig 160 ezer hajtóművet gyártottak le.

A Phantom Története
1927-ben a RR lecserélte fa alvázát alumíniumra, ezzel megteremtve az első generációs Rolls-Royce Phantomot. A hathengeres 7668 köbcentiméterrel. Az alumínium hengerfejes 4 sebességes luxusautó 180 km/h-s végsebességre volt képes, ami abban az időben elképesztő teljesítmény volt. Az amerikai piacra szánt balkormányos változat már a Phantom II nevet kapta.
A háború előtti időszak utolsó Rolls-Royce modellje a Phantom III volt, utána a brit gyártó inkább a Silver Wraith sorozatgyártására összpontosított, de a Phantom sem tűnt el teljesen a kínálatból. A 4. generáció kizárólag államfők és királyi családok számára készült összesen 18 példányban. A Phantom IV már 8 hengeres motorral készült és olyan teljesítmény leadására volt képes, amit más sportautó gyártók is megirigyeltek.
Az évek során sok új modellt dobott piacra az exkluzivításáról híres márka, például a Cornichet, Silver Cloudot, vagy éppen a Silver Seraph.
1959-ben a Rolls-Royce piacra dobta a Silver Cloud alapjaira épült Phantom 5. generációját. Ez volt az első Rolls automata váltóval, ami ugyancsak forradalmi volt az autóiparban akkoriban. John Lennon, Elvis Presley, Elton John és természetesen Őfelsége a Királynő is birtokolt egy-egy darabot a Phantom V-ből, melyet egészen 1968-ig gyártottak.


Új fejezet a Rolls-Royce életében
2003-ban jött a Phantom 7. generációja. Ez volt az első Rolls a tulajdonos váltás óta. Formaterve sokkal modernebb és letisztultabb lett, mint elődje volt, mintha egy más márka autóját látnánk, mégis ugyanaz a luxust és pompát sugározta a már BMW szárnyai alatt készült Phantom. A majdnem 6 méter hosszú monstrum lett a kedvence minden üzletembernek, aki megtehette magának a sofőrös luxusautózást. Királyok, királynék, olajsejkek. Mindenkinek kellett a Rolls forradalmi autója, aminek ajtajai egymással szemben nyílnak, ezt nevezzük öngyilkos ajtónak. Ez is sajátossága volt a 7. szériának.
2007-ben a Rolls Piacra dobta a Drophead Coupét és Phantom Coupét. A keménytetős coupé és a ponyvatetős cabrio egyaránt nagy sikert arattak Amerikától a Közel-Keleten át egészen Ázsia metropoliszaiig.
2012-ben jelent meg a Series II változat. A ráncfelvarrott változathoz pont annyira nyúltak hozzá, hogy megmaradt az esztétikus luxusérzet, de a modernizáció elengedhetetlen volt.
A szintén V12-es motorral épített újdonságból is készült coupé és cabrio változat. Akiknek pedig az 5.84cm hosszú autó kicsi lett volna, nekik piacra dobták az EWB (hosszított) változatot, amely több, mint 20cm-rel volt hosszabb “rövidebb” változatánál.
A 7. generációs Phantomból megszámlálhatatlan mennyiségű különkiadás készült a 14 év alatt. Egyedi megrendelések sokasága érkezett be a Rolls-Roycehoz és természetesen a gyártó egytől egyig mindegyiket teljesítette, amiért az üzletemberek, sejkek borsos árat fizettek. A csillagos tető is egy ilyen kérés után vált elérhetővé a kínálatban.


Rolls-Royce Phantom Beverley Hills Edition
Ilyen a 2008-ban 6 példányban gyártott Beverley Hills Edition is, melyet egy Los Angelesben élő autókereskedő rendelt közvetlenül a gyártótól. Mindegyik darab egyedileg készített gyöngyház fehér festést kapott. A beltérben is a fehér szín dominál a fehér bőr és az ajtóban található gyöngykagyló betétek segítségével. Ha kinyitjuk az ajtót rögtön feltűnik a világító plakett a küszöbön, mely jelzi mennyire különleges is a Maxinnovánál kiállított példány.


Phantom VIII
A Rolls-Royce egyébként tervezte, hogy rak a Phantomba W16-os motort, de ezt az ötletet hely hiányában elvetették, manapság pedig nagy felháborodást keltene, amikor hibrid és elektromos autók tízezrei járják az utakat.
A Phantom 8. generációja még szintén V12-es motorral van felszerelve. Kinézete minden luxusautónál egyedibb. A nagy frontrész miatt már csak a jellegzetes hűtőrács is lehetne önmagában egy autó.




